«ВО "Свобода" проти свободи» або «Сто грам демократії»

Завершилось друге пленарне засідання Івано-Франківської міської ради VI демократичного скликання. Окрім «перетертих» питань про склад виконкому, комітетів міськради, на голосування виносилось, як вже його встигли охрестити – «алкогольне питання». Хід розгляду якого передбачити було дещо складніше. Вочевидь тепер можна говорити про результати цього голосування як прогноз подальшої роботи депутатського корпусу міської ради.

Нічний «сухий закон» в Івано-Франківську проіснував недовго. Його опротестував прокурор міста.

ВО «Свобода» проти свободи або «Сто грам демократії»
ВО «Свобода» проти свободи або «Сто грам демократії»

Все нібито зрозуміло. Міськрада перевищила свої повноваження. Кинулася регулювати і обмежувати часові рамки торгівлі окремими групами товарів.

ВО «Свобода» проти свободи або «Сто грам демократії»

Не дивно, що рішення про заборону торгівлі підтримує ВО «Свобода». Молоді хлопці-депутати, не обтяжені досвідом, в тому числі і підприємницьким, щиро вірять, що СКЛАДНІ проблеми можна регулювати ПРОСТИМИ методами. Нагадаємо з історії, що «сухий закон» в тридцяті роки ХХ століття в США привів тільки до загострення криміногенної ситуації, процвітання бутлєгерства та кримінальних війн. Боротьба з алкоголем в середині 80-х років в СРСР фактично привела до краху імперії, а перед тим, до дефіциту цукру, який підприємливі бабусі мішками «переварювали» в самогон. Так і буде в нас. На короткий час можливо і буде зменшення нічного споживання алкоголю. Але закони ринку невблаганні. Якщо є попит, то пропозиція знайдеться і самоорганізується. В кожному мікрорайоні «спраглі» через місяць-два будуть знати «точки» до вони зможуть задовольнити свою спрагу.

Отже, міська рада відхилила протест прокурора щодо питання «Про впорядкування продажу пива, слабоалкогольних та алкогольних напоїв в роздрібній торгівельній мережі міста». Рішення, яке прийняли ще минулої каденції вирішили відправити на доопрацювання. Для цього створили спеціальну депутатську комісію, до якої також можуть війти представники громадських організацій і приватні підприємці. Останні обуренні найбільше.

З обранням представників ВО «Свобода» до Івано-Франківської міської ради, виборці-підприємці сподівались – неважливо де ставити галочку напроти невідомого їм прізвища, чи те що кандидатові двадцять з гаком років. Люди керувались думкою, голосуємо за хлопця із нашого двору, а він вже там порядок наведе, він буде народним обранцем у повному розумінні цього слова. Ці сподівання почали танути після розгляду «алкогольного питання». А особливо у підприємців, які сиділи у сесійні залі під час голосування. Вони вигукували, що даремно голосували за «Свободу».

«Свободівці» ж продемонстрували одностайну позицію, а отже і депутатську відданість політичній партії. Голосувати як партія каже (щодо питань, які якась зачіпають бізнесові інтереси) представникам «Свободи» в міській раді не так важко як «регіоналам» чи скажімо «фронтовикам». Причина проста – у списках даної сили немає крупних чи середніх підприємців, якиі були б зацікавлені в протилежному розвитку подій, наприклад, щодо «алкогольного питання». Які розуміють, що питання побутового і вуличного пияцтва – проблема більш широка і складна, і прості рішення її тільки загонять в тінь і криміналізують. Але молоді свободівці думають, що тоталітарними методами заборон можна вирішити проблему. А от попаритися на цій темі можна…

Власники ж магазинів та точок роздрібної торгівлі в місті одноголосно заявляють, що «алкогольне рішення» заганяє їх у глухий кут. Якщо заборонити продаж алкоголю після 22.00, то супутні продукти: хліб, ковбаса, солодощі ніхто купувати не буде. Виручка магазинів падає майже вдвічі. Звичайно, вони згущують фарби. Але частково вони праві.

Господар магазину у центральній частині Івано-Франківська Микола Максимів погоджується, що з алкоголізмом треба боротись, тільки на його думку, не такими методами. «Всім підприємцям, як торгують після 22.00 години тепер не вигідно працювати вночі. Я оплачую усі податки, маю четверо найманих працівників, які до речі влаштовані офіційно. В ліцензіях на право торгівлі алкоголем, ті хто їх видають, відмовляються записати про те, що після 22.00 торгувати заборонено, бо розуміють, що це не законно», – говорить Максимів. Він показує кілька зошитів з підписами людей, які також проти алкогольної заборони, за підписами таких у місті 3,5 тис. осіб. Підприємець переконаний, що рішення про заборону продажу алкоголю у нічний час спричинить ріст підпільних ґуралень в обласному центрі.

Депутат міської ради від Партії регіонів Богдан Федьків цілком підтримує думку підприємця. Нагадаємо, «регіонали» від початку розгляду цього рішення одноголосно були проти. За словами Федьківа, у місті під час новорічно-різдвяних свят (якщо рішення про заборону відновлять) будуть масові отруєння сурогатом. Ще одна цікава думка представників цієї політсили, рішення про обмеження продажу алкогольних та слабоалкогольних напоїв у роздрібній торгівлі, лобіює інтереси власників барів, ресторанів та нічних клубів. Адже їх заборона не торкається.

«Проблема вимагає комплексного рішення, повинна бути цільова програма боротьби з алкоголізмом та тютюнопалінням. Треба провести не один захід, можливо програма матиме пункт щодо заборони торгівлі у нічний час, але сьогодні ми бачимо, що перший тест на демократію ми не пройшли, – наголосив депутат міської ради Ростислав Кукурудз із «Фронту змін». – Напередодні ми спілкувались із підприємцями. Ось, що відбувається. В місті є такий супер-маркет «Метро», який має ліцензію на гуртову та роздрібну торгівлю, але свої прибутки пересилає в Німеччину. А своїх підприємців ми обмежуємо. Магазин цілодобово продає алкогольні напої, тому що ми заборонити торгівлю тільки у роздрібній торгівлі. Думаю, це рішення потребує доопрацювання». Ще одне питання, яке виплило після дискусій щодо обмеження продажу алкоголю у нічний час, депутати міськради нарешті копнули глибше – практично повна бездіяльність правоохоронних органів у боротьбі з пияцтвом.

«Протягом останніх місяців адмінкомісією не розглянуто жодного протоколу про розпивання спиртних напоїв у громадських місцях. Чи дійсно це означає, що у нас ввечері не розпивають спиртні напої у громадських місцях? Ні, це означає, що міліція самоусунулась від боротьби з проявами вуличного та побутового пияцтва, – заявив представник «Третьої сили» у міській раді Володимир Чорноус. – Пропоную на наступну сесію, або наступне пленарне засідання цієї сесії заслухати звіт про роботу міського відділу внутрішніх справ щодо подолання такого ганебного явища як пияцтво. Заслухаємо начальника міліції, підполковника пана Сміха, як так сталось, що до заборони і після заборони торгівлі алкоголем, у нас одинакові результати – всі бачать пияків, а міліція їх не бачить».

Щодо питання «Про впорядкування продажу пива, слабоалкогольних та алкогольних напоїв в роздрібній торгівельній мережі міста», то його також підтримують, крім «Свободи» і чисельні громадські організації міста, а також представники церковних громад. Судячи з усього вище сказаного містові дійсно потрібна комплексна програма боротьби із алкоголізмом. Але це "складне" рішення. Легше «шашкою рубанути». А наслідки? Поживемо – побачимо.


08.12.2010 Марія ПЕТРІВ 2255 31
Коментарі (31)

наша раша 2010.12.08, 16:55
Додули наші депутати, що потрібна грунтовна програма боротьби з алкоголізмом, за 20 років у цьому напрямку нічого не було зроблено
Андрій 2010.12.08, 16:59
Так, легше шашкою, тільки кардинально усе треба міняти. Ці сопливі коментарі підприємців про робочі місця і їхні магазини просто смішні, може перевірити які у них робочі місця? по скільки годин люди працюють? яка зарплатня??? Все це блеф, алкоголь у нормальних країнах продають після 20.00 тільки у барах та ресторанах, пиво на заправках, все!!! Якщо держава буде підтирати задницю єдинщикам, які навіть собі на пенсію не хочуть платити, я вже не кажу за їх батьків, то така держава завжди буде країною базарів та зубожілого народу. Усі заклики до нібито комплексного рішення проблеми, не більше як неохота звязуватись з обнаглілими "єдинщиками".
СлаваУкраї 2010.12.08, 17:04
О, комуністи на Фіртці! Тільки ці "єдинщики", подекуди кінці з кінцями ледве зводять, і свої сім'ї годують, і працевлаштовують. Якщо їх оголисити ворогами, то за півроку-рік на наших вулицях з'явиться пару мыльйонів голодних і агресивних бродяг без засобів до існування. І тоді ми подумаємо, хай би краще ті алкоголіки під вікнами співали, як рік тому....
N 2010.12.08, 17:04
а ви спробуйте випишіть заборону таким акулам як Метро - такі судові справи програєте! Глядіть щоб все місто не прийшлось спродати на судові витрати! А нашого бідного і свого дядька можна і нагнути...
патрійот 2010.12.08, 17:11
Анушкевичус ще таку пропозицію дав, якщо підприємці не погодяться, то ми взагалі видаватимемо ліцензії на торгівлю до 22.00. Правда, класно!
СлаваУкраї 2010.12.08, 17:15
Чим більше заборон і ліцензій, тим більше корупції. В Грузії повідміняли всі заборони і майже всі ліцензії. І стало краще! Хоч там також АндріЇ кричали щось подібне до наших. Все завжди самоорганізується дуже швидко і правильно. Не треба нам комуно-фашизму! Андрієві можна не відповідати.
Я 2010.12.08, 22:32
Конституція гарантує право людей на відпочинок. Тисячі людей працюють і сплачують податків більше ніж ці "підприємці" і вимагають спокою хоча б вночі і будуть за це боротись. Ти ба... - без продажу алкоголю вночі їх бізнес не рентабельний. Не треба великого розуму на такий "бізнес". Це не антиалкогольна кампанія, а обмеження дурості алкашні і пацанви. Самозахист людей від нічних придурків - каменем в голову пиякам зі своїх вікон. Маєте щастя, що люди не володіють зброєю - вже б давно з нервів постріляли горлопанів. А владі пора застосувати й креативний підхід до проблеми, який буде дуже ефективним - під самими вікнами прокурорів (Янка та інших) та "бізнесменів"-лобістів від горілки (а ще й їх батьків) облаштувати дешеві лавочки для алкашів і перенести якнайближче цілодобові кіоски з пивом-горілкою. Швидко не залишиться охочих вносити подібні протести.
Yar 2010.12.08, 22:38
Народ готовий скинути свободівське іго. Люди вже жалкують, що голосували за горлопанів. Вони голосували щоби свобода боролась проти чорних а вони душать українців
ПЭТЯ 2010.12.08, 22:41
А відколи це москалі почорніли???
Я 2010.12.08, 22:52
Звичайно, дана заборона - лише один із заходів. Головне - справжня робота міліції. А її не виправиш - треба повністю міняти (в статті посилаються на досвід Грузії, але мовчать про роботу їхньої поліції!) Ефективніше рішення - не видавати ліцензії на алкоголь магазинам, які працюють довше 22 год. ЧОМУ ЧЕРЕЗ ЗАБАГАНКИ ДЕСЯТКІВ ДЕГЕНЕРАТІВ ПИЯЧИТИ І ГОРЛАНИТИ ЩОНОЧІ ПОВИННІ ТЕРПІТИ ТИСЯЧІ НОРМАЛЬНИХ ЛЮДЕЙ?! Якщо це обмеження не буде прийняте і не дасть результатів - буде організована АКЦІЯ САМОСУДІВ - відстріл камінням по головах буйних пияків. (передбачаю, що аж тоді наша "доблесна" міліція активно візьметься за пошук "злочинців-каменеметальників")
fff 2010.12.08, 22:53
Вообще то существует два пути утверждения своих идей. Первый путь - создание чего-то нового, оригинального и самобытного. Второй путь - административное запрещение любой альтернативы, закрепление своего видения мира путём отсечения всего нес овпадающего в этим видением. К сожалению, мы видим, что новые правители города пошли вторым путём. Они не хотят понять, что всё такое уже было. Егор Лигачёв, секретарь ЦК КПСС (единомышленник ВО "Свободы" в плане борьбы с алкоголизмом) в середине 80-ых уже пытался администрированием бороться с зелёным змием. Где теперь Лигачёв? Результатом его "реформ" быливырубленые виноградники и расцвет самогоноварения. У "детей папы Тяга" конечно же масштаб не тот. виноградники рубить не дадут. Но самогонщикам они откроют "второе дыхание".
Я 2010.12.08, 22:54
Зараз цю проблему пропрацьовують в київській мерії, може там юристи сильніші і нашій владі варто попросити їх допомоги і перейняти досвід?
До ПЕТЯ 2010.12.08, 22:55
Москалів все менше, а чорних у франківську все більше. Змоскалями ви вже запізнились.
СлаваУкраї 2010.12.08, 22:57
ТИ, ти шо даун, не зрозумів шо прочитав? Хто пив, той і буде пити. Тільки трійло всяке. А заробляти будуть фальсифікатори і самогонщики. І програють не тільки підприємці, а і горілчані заводи, які платять серйозні акцизи. Програє бюджет. Заборонами можна тільки на місяць щось покращити, а потім все стане на свої місця, але в самогонному форматі. І знов будуть співати тобі під вікнами.
terry 2010.12.08, 22:57
хтів би я подивитись на ті самосуди:)
Я 2010.12.08, 23:01
До fff: та не звалюйте все в одну купу - вирубку виноградників, безалкогольні весілля при Лигачеві і природну необхідність тисяч людей мати нормальний сон і відпочинок вночі, люди не примітивні - розбираються. В нормальних країнах хазяїн буде відповідати навіть за свого пса, який вночі гавкатиме. А нам ще до нормального життя мучитись і мучитись.
Я 2010.12.08, 23:14
Я не проти алкоголю взагалі чи повної його заборони, сам можу випити, але ніколи не буду верещати вночі під вікнами. А тому повторюю запитання: ЧОМУ ЧЕРЕЗ ЗАБАГАНКИ ДЕСЯТКІВ ДЕГЕНЕРАТІВ ПИЯЧИТИ І ГОРЛАНИТИ ЩОНОЧІ ПОВИННІ ТЕРПІТИ ТИСЯЧІ НОРМАЛЬНИХ ЛЮДЕЙ?! Для будь-якого суспільства стане краще, якщо попит на алкоголь зменшиться і заводів буде менше. Гарантую, що ті акцизи і податки з горілки (та й цигарок) НІКОЛИ НЕ ПЕРЕКРИЮТЬ СУМАРНУ ШКОДУ в усіх сферах життя людей. А кінчених алкашів не шкода - більша шкода людям від них.
Вася К. 2010.12.08, 23:18
Акцизи були, є і будуть. Тільки зараз вони йдуть в бюджет. А після заборони частина їх піде в кишені мєнтів, які будуть кришувати самогонщиків і розливочниі цехи (гаражі, сараїв). А пити будуть як пили. А горлопанити ще більше будуть, бо питимуть невідомо що.
Я 2010.12.08, 23:23
Якщо знайдеться затятий і грамотний адвокат і допоможе жителям хоча б одного будинку відсудити у "підприємця від горілки"-власника нічного магазину компенсації усім за моральну шкоду і шкоду здоров*ю, а ще зобов*яжуть за свій кошт (а не з нашого бюджету) утримувати цілодобовий наряд міліції для забезпечення порядку навколо свого магазину? - що заспіваєте "ПІДПРИЄМЦІ"???
Коммі 2010.12.08, 23:31
"Привид бродить по Франківську, привид комунізму". (Ф. Енгельс)
Я 2010.12.08, 23:35
До terry: Щодо самосудів - достатньо в трьох - чотирьох місцях розбити по одній дурній голові, як про це будуть знати усі і навіть з п)яну подумають чи відкривати свій рот. Те ж саме стосується й роботи міліції - достатньо раз в тиждень затримати компанію придурків і протримати ніч у клітці за порушення громадського спокою, як у місті справді стане спокійно. Ніяких великих фінансів, програм і акцій на це не треба - лише грамотного і відповідального виконання міліцією своєї роботи. Але це можливо лише після її повної заміни. Вихід - запросити Саакашвілі в Україну на президентство, раз своїх не виховали.
СлаваУкраї 2010.12.08, 23:40
О, "Я" порозумнішав! Правильно, проблема в мєнтурі. Їм ця заборона - кайф. Кришувати самогонщиків - ще одне джерело доходу.
terry 2010.12.09, 08:58
Нові керманичі почализ нічного алкоголю, потім будуть забороняти фільми і друковану продукцію, бо вона їм буде видаватись "антиукраїнською", потім заборонять короткі спідниці. Це вже все було - коли таліби правили в Афгані. А регулюватися все буде самосудами.
fff 2010.12.09, 09:19
Терри рисует драматическую и маловероятную картину. Но само по себе определение ситуации во Франковске как "Талибана-софт" заслуживает внимания. Администрирование - это такая практика,которой легко увлектись. Что может быть проще: имеешь большинство в горсовете и принимаешь запретительные постановления голосованием. Потом будут протесты прокуратуры, судебные решения, но дело сделано - продеморнстрирована некая "решимость". Эта решимость тупая и примитивная, но народу она на первых порах импонирует. когда народ услышит смех соседей, которые скажут: "ну у вас и город. Всё запрещено. Дикий аул", тогда ненависть народа обернётся против талибана. Потому что народ живёт волнами любви-доверия-розачорования-ненависти. Это закон и оранжевые уже ощутили это в полной мере. Всякая власть ненавидима писал Бакунин и был прав.
Я 2010.12.09, 11:04
До terry та інших: Та не впадайте в крайнощі і не страште людей талібами, заборонами друкованої продукції чи спідниць, "всё запрещено. Дикий аул!" і т. п. Не вплутуйте сюди москалів, чорних, податки і все на світі! По вашому виходить - не робити НІЧОГО?! Нехай і далі 0,1 відсоток неадекватних пияків встановлюють правила життя і вседозволеності в місті? А решта 99,9 % людей змушені підлаштовуватись, мовчати, обходити стороною, терпіти шум, срач і матюки? Допоки ментальність цих 0,1 % нижче плінтуса, допоки наша міліція не займається підтриманням громадського порядку і виконанням законів, а всякі прокурори за гроші допомагають "бізнесменам від горілки" заробляти собі на квартири-машини - ця заборона є одним з можливих кроків у наведенні порядку. Чи й далі будемо жити в БОЛОТІ?
ПЭТЯ 2010.12.09, 11:08
ДО "Я". От в чому твоя проблема: "бізнесменам від горілки" заробляти собі на квартири-машини". Тебе жаба душить? Машини не маєш? А ці бізнесмени мають! Тобі все скіко раз сказано, шо пити будуть і далі. Пропозиція догонить попит. Точки самогонні розцвітуть по мікрорайонах. Поки менти не запрацюють, нічого не буде. Але і ментів нема в нас які Бога бояться.
Попус 2010.12.09, 11:28
Проблема "Я" у тому що він за одним деревом не бачить лісу. Хоча, можливо, людину дістала конкретна ситуація алкоголічєскага бєспрєдєла в тому спальнікє де він живе. Якщо під твома вікнами цілодобово кричать алкоуроди, то будеш вересканити і в коментах. Співчуваю.
Я 2010.12.09, 17:47
Помиляєшся, ПЕТЯ. Я маю і машину і квартиру і сам є підприємцем (не кафе і не магазини і не шмотки), і живу не в "СПАЛЬНІКУ", а в центрі. І за кордоном жив - дещо бачив. А п*яна шпана і наша гнила міліція дійсно дістають майже кожної ночі, особливо у вихідні і свята. Головна біда українців (та й інших), що вони не поворухнуться поки конкретно саме їх не зачепить. Це особливо видно у політиці та історії. А усі правителі якраз цим і користуються - притискають і відстрілюють поодинці, групами, ще й натравлюючи одних на одних. Інакше не було б голодоморів, гулагів, бандюків і продажних чиновників та політиків. ДУМАЙТЕ!
політолог - 2010.12.11, 02:18
Є різні цікаві думки нище викладені.І можна сказати всі по своєму правильні але аргументи у всіх субєктивні. А саме такі як, алконафу все одно що пити ,молодикам не маючи широкого вибору зайнятості сидіти посьорбувати пивасік сидячи на столі ногами на лавці, дітям і пенсіонерам не спокійно спати і слухати вечірню казку в супроводі матюгальних викриків молодиків під вікнами,є нормальні громадяни, які завжди мають в домашньому барі спиртні напої, є міліція якій начхати хто заважає спати , є молоді особи жіночого роду, які бояться ходити вечером, є також ті, які довіряють більше великим маркетам, і останні, переймаються своєю репутацією, є працівники підприємців, яким також начхати чи продавати 14 літньому сигарети і пиво причому не начхати де в цей час після 22:00 їхня дитина,є нічні клуби і бари де можна напитися і власникам ,яких також начхати на це рішення, є підприємці, яким на все зверху описане начхати крім власного заробітку, є демократичні і голубі яким не начхати на заборону, так як їхні тати є власниками горілчаних, пивоварених заводів і місцевих сіток продуктових маркетів і деякі серед яких є "ПДВ-бізнесменами" іншими словами "так звані платники податків з найбільшим коофіцієнтом податкового навантаження" в лапках.А є ще свободівські діти, яким очевидно не начхати ні на кого, але сходу не були готові на якісно обрунтоване рішення. Аналізуючи всі висловлювання сбодівських меченосців та безпідставні неаргументовані висловлювання їх опонентів і кожного з своїм власним меркантильним інтересом -можна зробити наступний прогноз. правильне рішення- "Діти" приймуть за формулою -задовільнити найбільшу кількість мешканців міста причому зовсім не на шкоду "міському гаманцю". Звертаючись до >Я, впевнений що тебе вислухають і приймуть в команду творчої команди Свободи. Правильний хід думок-Свобода таких приймає з відкритими дверима.
політолог- 2010.12.11, 02:38
Отже Свободівці, раз вже взялись за проблему, то вважаю що потрібно її довести до логічного закінчення. Пити всеодно будуть і статистика від цієї заборони не зменшиться , АЛЕ: на дитяхих майданчиках,спортивних майданчиках ,у парках,скверах, в громадських культурних місцях, на вокзалі, біля шкіл, університетів,адміністративних спорудах і всередині цих будівель тощо- бухати вивпивати спитні напої навіть пиво суворо заборонено в усі години доби,і у всі дні року. підприємці звітують в податкову про те де вони закуповують спиртні напої,позбавляти ліцензії або надсилати податковій подання при наявності зафіксованого факту продажу неповнолітнім і при наявності зафіксованого факту дебоширу порушення громадського спокою в радіусі 50-70 метрів, попросити чи зобовязати чи зацікавити міліцію і прокуратуру про співпрацю в данному питанню, сворення альтернативи перспективи зайнятості молодикам і просто ще не кіченим бухарям.
Вася К. 2010.12.11, 09:51
Політологу. Ти знов хочеш розширити повноваження податковів, знов все зарегулювати, тобто розплодити корупцію. Нічого не треба міняти. Тільки міліція повинна виконувати свої обов'язки. Це то шо вже. А далі цілий комлекс - виховання, пояснення, заповнення часу молоді і не тільки чимось цікавим...................
10.05.2022
Тетяна Дармограй

Чимало українців, які наразі у відносній безпеці, відчувають провину, що можуть жити звичним життям. Зокрема, у них нерідко виникає так званий «синдром вцілілого».

958
28.04.2022
Тетяна Дармограй

Фіртка поспілкувалась з психологинею Оленою Коструб про те, як упоратися з втратою близької людини, як підтримати того, хто переживає втрату та чого робити не потрібно.    

1964
19.04.2022
Алла Павлуцька

Що таке війна для психіки, як уникнути конфліктів у команді, якщо ти волонтер? Як волонтерити, щоб не вигоріти передчасно? Як говорити з дітьми про війну та заспокоювати їх? Вправи, які допоможуть під час паніки в укритті та вдома, про синдром “провини вцілілого” та інша корисна інформація від психологині та коуч-менторки.

2835
15.04.2022
Уляна Мокринчук

Фіртка продовжує публікувати історії людей, які особисто пережили жахіття війни та переїхали з місць, які постраждали від воєнних дій, на Івано-Франківщину або перебувають тут транзитом.

3469
08.04.2022
о. Володимир Лукашевський

Війна торкається абсолютно кожного. З чим найчастіше сьогодні люди звертаються до лікаря та як побороти відчуття неспокою, говоримо з терапевтом Клініки св. Луки Лілією Федунців.

3678
07.04.2022
Мар’яна Цимбалюк

Голова Івано-Франківського обласного відділення Асоціації фахівців з нерухомості України розповів про те, що відбувалося з орендою житла на початку війни, чи стабілізувалися ціни, настільки комерційна нерухомість виросла в ціні у зв'язку з релокацією бізнесу і що слід очікувати на ринку нерухомості Прикарпаття найближчим часом.

6858 1

24 лютого Росія оголосила про початок так званої «спеціальної військової операції» в Україні. Кожній розважливій людині зрозуміло, що те, що відбувається в Україні, є повномасштабною війною. Однак, це не класична конвенційна війна (масові звірячі злочини проти мирного населення це підтверджують), в якій збройні сили однієї держави у відкритій конфронтації за нормами міжнародного права протистоять військовим силам іншої.

3862

Сьогодні кожен українець незалежно від своїх політичних, релігійних чи інших поглядів є солдатом української армії, що захищає свою країну від російсько-білоруських окупантів.

5675

Російський ліберал не може відчувати емпатію до українського народу, до його трагедії. Для нього душевні терзання російського мародера і вбивці куди важливіші і, головне, ближчі. Це таке осмислення власної нікчемності.

6809 1

Раз на рік Президент США звертається до країни з трибуни у Конгресі. State of the Union. Своєрідний звіт про стан речей в країні. Перші 20 хв (з 60) були про Україну. Овації стоячи кожну хвилину. Майже всі з українськими прапорцями.  

7630
18.04.2022

Аби уникнути харчових отруєнь чи гострих кишкових інфекцій, спеціалісти Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області рекомендують дотримуватись основних правил.

2468
28.03.2022

Вже незабаром в Івано-Франківську запрацюють анонсовані владою соціальні ринки. Тут всі охочі зможуть придбати продукти за нижчою, аніж у магазинах, ціною.

4732
25.03.2022

Харчуватися тут можуть як евакуйовані українці, так і місцеві мешканці громади.

5119
09.05.2022

Кожен охочий мав змогу доєднатися до молитви через трансляцію на інтернет-ресурсах Івано-Франківської Архієпархії УГКЦ та Архікатедрального собору.  

487
04.05.2022

Розмова між предстоятелями церков відбулась через відеозв'язок Zoom і тривала близько 40 хвилин. Патріарх Кирило під час розмови з протягом 20 хвилин, "читаючи з папірця", намагався переконати Папу Римського в доцільності війни росії проти України. 

950
25.04.2022

Православні християни вшановують пам'ять преподобного Василя Сповідника, єпископа Парійського. Наші пращури у молитвах до святого просили про надання сили та хоробрості, а також про позбавлення від хвороб. Що не можна і що  слід робити в цей день.

1820
07.04.2022

Християни східного обряду 7 квітня відзначають Благовіщення Пресвятої Богородиці – третє за значенням свято після Різдва та Великодня. Згідно віруваннями цього дня Діві Марії явився Архангел Гавриїл, який повідомив її про те, що вона стане матір'ю Ісуса Христа.  

3404
08.05.2022

Схиляємось перед матерями та батьками, які виростили мужніх патріотів, перед дітьми, які втратили батьків...

925
25.04.2022

У Франції офіційно оголосили переможця президентських виборів, другий тур яких відбувся у неділю 24 квітня.

1792
07.04.2022

Нагадаємо, що попри те, що ЗСУ фіксують численні обстріли українських земель, що ведуться з території Білорусії; дислокацію на білоруських землях російських окупантів, котрі вбивають, гвалтують та грабують цивільне населення в Україні Лукашенко цинічно заявляє, що Білорусь не є учасником війни.  

3697
05.04.2022

Метою законопроєкту є встановлення кримінальної відповідальності за пропаганду символіки військової агресії рф проти України та за порушення законів і звичаїв війни в частині використання військовими формуваннями держави-агресора цивільного населення окупованих територій в якості «живого щита».

3913 9
20.03.2022

За словами Володимира Зеленського, РНБО прийняла рішення призупинити будь-яку діяльність на території України низки партій, які мають зв’язки з росією.

5457